Vårt første skritt i prosjektet var å holde en workshop sammen med kunden. Dette var en praktisk måte å dykke ned i hva kunden virkelig stod for, og hvilke budskap de ønsket å formidle gjennom sin nye merkevare. Workshopen var essensiell for å få en felles forståelse og hente inspirasjon for veien videre.
Med de innsiktene vi fikk fra denne samarbeidsøkten, gikk vi videre med å utvikle en merkevarestrategi som var både inkluderende og tiltalende. I denne prosessen skapte vi navnet ‘Uniq’, en kombinasjon som speiler ideene om ‘universitet’, ‘IQ’, og det å være ‘unik’. Dette navnet var ment å fange opp både kundens verdier og deres visjon for prosjektet.
Når det kom til nettsiden, la vi vekt på klarhet og brukervennlighet. Målet var å gjøre det enkelt for besøkende å finne viktig informasjon raskt, som hvilke studier som tilbys på heltid eller deltid, samt undervisningsmetoder, enten det er i klasserommet eller digitalt.